Zachowanie wysokiego udziału czynnych zawodowo farmaceutów w procesie dydaktycznym stanowi gwarancję, że kształcenie przyszłych magistrów farmacji będzie odpowiadać rzeczywistym potrzebom praktyki klinicznej i aptecznej.
Obecność praktyków umożliwia przekazywanie wiedzy w kontekście jej bezpośredniego zastosowania, co sprzyja kształtowaniu umiejętności niezbędnych do sprawowania nowoczesnej opieki farmaceutycznej.
Wymóg, aby co najmniej 70% osób prowadzących zajęcia w kluczowych grupach przedmiotów posiadało prawo wykonywania zawodu farmaceuty, zapewnia ciągłość pomiędzy teorią a praktyką. W konsekwencji absolwenci studiów są lepiej przygotowani do pracy z pacjentem, do podejmowania decyzji terapeutycznych oraz do współpracy w zespołach interdyscyplinarnych.
Tak zdefiniowany standard dydaktyczny ma również bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pacjentów, ponieważ zmniejsza ryzyko błędów w farmakoterapii oraz wzmacnia kompetencje komunikacyjne i etyczne przyszłych farmaceutów. Jest to zatem inwestycja zarówno w jakość kształcenia akademickiego, jak i w rozwój całego systemu ochrony zdrowia.